מדדים מובילים בעולם

עשרות מחקרים שנעשו מראים כי השקעה במדדים מובילים בעולם, לטווח של שנים, תאפשר למשקיע להגיע לתשואות טובות יותר מאשר השקעה במניה בודדת. המערכת הפיננסית הבינלאומית מורכבת מהכלכלות המקומיות של כל מדינה – ברגע שתלמד על הגורמים לתנודתיות בשווקים, תבין את החשיבות בפיזור סיכונים בתיק ההשקעות, וככל שתקדים להשקיע במדדים מובילים, כך תוכל לייצר לעצמך תשואה חיובית בהשקעות לטווח של שנים באופן עקבי.

תחילה, כדי להבין מהו מדד, כדאי לקרוא את המאמר על השקעה במדדים ולדעת למה השקעה במדדים מובילים מנצחת בטווח של שנים השקעה במניות בודדות. בנוסף, חשוב להבין שהשוק הישראלי קטן ולא מפותח מבחינות רבות, לכן מומלץ להכיר את השווקים המובילים בעולם על מנת למקסם את הרווחים בתיק ההשקעות.

השווקים הפיננסיים המובילים בעולם

נסקור את השווקים המובילים בעולם, לאו דווקא לפי כדאיות ההשקעה.

השוק האמריקאי – כיום השוק הגדול ביותר במערכת הפיננסית העולמית. בבורסה האמריקאית יש מגוון רחב של חברות מארה”ב ומהעולם שמגלגלות מדי יום מחזור של מיליארדים.

 

מדדים מובילים בוול סטריט

מדד S&P

מדד ה-500 S&P הינו מדד מניות מפורסם בשוק המניות האמריקאי, הכולל 500 מניות של חברות ותאגידים גדולים, רובם אמריקאיים, הנסחרות בבורסה לניירות ערך בניו-יורק.

מדד דאו גונס

מדד הדאו ג’ונס הינו מדד המניות המרכזי בשוק המניות האמריקאי, הכולל את 30 המניות של חברות ענק אמריקאיות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בניו-יורק.

מהו מדד הנאסד”ק?

נאסד”ק היא הבורסה לניירות ערך הפועלת בצורה מקוונת, נחשבת לחדשנית ופחות בירוקרטית, כיום יש מעל 3300 חברות רשומות. נאסד”ק פועלת מארצות-הברית החברות שנסחרות בה כיום מ-11 מדינות (לא כולל ארה”ב). מדד הנאסד”ק הינו מדד הכולל מניות של חברות טכנולוגיה רבות.

 

 שווקים מובילים באסיה

סין – כלכלת סין מתפתחת בקצב מהיר כבר יותר מעשור. כיום היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ומומחים רבים צופים שהיא תעקוף את ארה”ב בשנים הבאות. בשוק הסיני שלוש בורסות מרכזיות. בורסה של שנגחאי (הבורסה המרכזית), הבורסה של הונג-קונג והבורסה של שנזן.

יפן – כלכלה מתפתחת וחשובה מאוד בשוק הכספים העולמי. כיום השוק היפני הוא השלישי בגודלו מבחינת שווי שוק בכלכלה העולמית. בבורסה היפנית נסחרים מגוון חברות ותאגידי ענק, כמו בנקים, חברות אלקטרוניקה, חברות מתעשיית הרכב ועוד חברות יפניות ובינלאומיות.

הודו – כלכלה מתפתחת שעשויה להיות מעניינת עבור משקיעים וחשובה לכלכלה העולמית.

מדדים מובילים באסיה

מדד ניקיי 225

מדד הדגל של הבורסה ביפן. המדד עוקב אחר 225 המניות של החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר ביפן. המדד מחושב בזמן אמת ומתעדכן לאורך כל שעות המסחר.

מדד האנג סנג

מדד הדגל של הבורסה בהונג-קונג. המדד עוקב אחר מניות של החברות ששווי השוק שלהן הוא הגבוה ביותר בהונג-קונג. המדד מחושב בזמן אמת ומתעדכן לאורך כל שעות המסחר.

מדד שנגחאי

מדד שנגחאי קומפוסיט הוא מדד מרכזי בבורסה בסין. המדד עוקב אחר המניות של החברות ששווי השוק שלהן הוא הגבוה ביותר בשנגחאי. הבורסה בשנגחאי, בניגוד לשווקים אחרים בעולם, לא מאפשרת למשקיעים זרים השקעה באופן מלא בגלל פיקוח של ממשלת סין.

מדד סנסקס

מדד מרכזי של הבורסה בהודו הממוקמת במומביי. המדד (Sensex 30) עוקב אחר 30 המניות של החברות ששווי השוק שלהן הוא הגבוה ביותר בהודו. המדד מחושב בזמן אמת ומתעדכן לאורך כל שעות המסחר.

 

שווקים מובילים באירופה

הכלכלה באירופה חווה קשיים כבר כמה שנים: מדינות במשבר ואבטלה גבוהה לצד מדינות עשירות ומתפתחות. הבורסות המובילות באירופה הן בורסת פרנקפורט בגרמניה, בורסת מילאנו באיטליה, בורסת פריז בצרפת, בורסת מדריד בספרד והבורסה בלונדון.

מדדים מובילים באירופה

מדד  FTSE 100

מדד הדגל של הבורסה בלונדון, ידוע גם בשם פוטסי 100. המדד עוקב אחר 100 המניות של החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בלונדון. המדד מחושב בזמן אמת ומתעדכן לאורך כל שעות המסחר.

מדד DAX

מדד ה-DAX הינו מדד המניות המוביל בגרמניה, שכולל את 30 החברות העיקריות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בפרנקפורט.

מדד CAC

מדד ה-CAC הינו מדד המניות המוביל בפריז, שכולל את 40 החברות הגדולות ביותר מבחינת שווי השוק שלהן הנסחרות בבורסה לניירות ערך בפריז.

מדד MIBFSTE

מדד ה-MIBFSTE הינו מדד המניות המוביל באיטליה (מילאנו), שכולל את 40 החברות הגדולות ביותר מבחינת שווי השוק שלהן הנסחרות בבורסה לניירות ערך באיטליה.

 

ישנם שווקים נוספים ברחבי העולם שכדאי לעקוב אחריהם ועשויים להיות מעניינים עבור משקיעים מסוימים, כמו אוסטרליה, ברזיל, רוסיה ועוד. מומחים להשקעות מעריכים כי אפריקה עשויה לצמוח בשנים הבאות ולהפוך ליעד אטרקטיבי להשקעות.

 

כדאי לדעת: משקיעים בשווקים שונים צריכים להביא בחשבון את הסיכון בשער המטבע. השקעה מוצלחת בבורסה שתניב רווח עשויה להתקזז אם המטבע המקומי יורד מול התחזקות השקל.

 

לסיכום: בתי השקעות וקרנות גידור משקיעים במדדים מובילים בעולם על מנת לפזר את ההשקעות ולהקטין את הסיכונים. למד גם אתה את התחום ובחר להשקיע בעצמך במדדים מובילים באמצעות קרנות סל בבורסה.

קורס השקעות בשוק ההון של מור קורן, ילמד אותך על מדדים מובילים נוספים שכדאי מאוד להכיר ושווה לך להשקיע בהם!

צור קשר

לשיחת חינם הקלד מספרך