פתור בעיה

רוצה להצליח בחיים? פתור בעיה! לא חסרים תחומים שמצריכים שיפור והעולם עוד רחוק מלהיות מושלם. תחום הרפואה, הקוסמטיקה, הבנייה, ההנדסה, החינוך, הספורט ועוד… מצא תחום שאתה מתחבר אליו, התמחה בו במשך כמה שנים וכשתרגיש מוכן, מומלץ לך לפתוח עסק ולצאת לדרך עצמאית.

מציאת בעיה – אני לא מבקש ממך למצוא פתרון לחור באוזון או להתחממות כדור הארץ, למרות שאלה בעיות גדולות, ואני בטוח שהחוקרים יושבים וחושבים על פתרון. יש המון בעיות פשוטות שלא צריך להיות גאון בשביל לפתור אותן, פשוט צריך ללמוד את התחום ולמצוא פתרון אמיתי. לדוגמה: תחום הנדל”ן והשיפוצים, שיש בו הרבה בעלי מקצוע לא מקצועיים. בחר לך נישה אחת, כמו בנאי, חשמלאי, טכנאי מזגנים, התמחה במקצוע כמה שנים וכשתרגיש מוכן, צא לדרך עצמאית. ככל שתכוון גבוה יותר, כך תרוויח יותר.

רעיון למציאת בעיה – אני רוצה לשתף אותך בסיפור אישי. אני, מור קורן, בוגר מצטיין תואר שני. כל השנים, החל מהלימודים בבית הספר היסודי, התיכון והלימודים האקדמיים, הרגשתי שאף אחד לא מלמד בצורה מעניינת, ברורה וגם מהנה. ואם לומר את האמת, רוב המורים שלימדו אותי היו גרועים, לכן פתחתי בית ספר כדי לעזור לתלמידים שמחפשים מקום שבאמת ילמד אותם. קח את זה למקום שלך! אם אתה אוהב לשפץ דירות, הפוך לקבלן; אם אתה אוהב לשכנע אנשים, היה איש מכירות; ואם אתה אוהב ללמד, הפוך למרצה. אתה צריך לקבל את אחת ההחלטות החשובות בחייך: לבחור מקצוע שתעסוק בו במשך עשרות שנים. למד איך לבחור מקצוע, התמחה בתחום ועשה כל מאמץ להיות הכי טוב בתחום שבחרת. כך תקום כל בוקר עם חיוך, תלך לעבודה שאתה אוהב, תעזור לכמה שיותר אנשים ועל הדרך גם ישלמו לך.

צורך עתידי – לפני שאתה קופץ למים, שאל את עצמך האם יהיה צורך בתחום שאתה לומד בעוד כ-15 שנה. כדאי שתפנים: להתמחות בתחום זה עניין של שנים. ללמוד תחום שלא יהיה בו צורך בעוד פחות מעשור, לא מומלץ! למד על מקצועות העתיד והתמחה בתחום שיהיה בו צורך גם בעתיד.

סקר שוק – חובה לעשות סקר שוק רציני ולבדוק אם יש ביקוש למוצר שאתה מציע, מיהם המתחרים בענף והאם זה שווה את המאמץ. הרבה בעלי עסקים לא עשו שיעורי בית, פתחו עסק ופשטו רגל – מגיע להם! התעורר! אני כותב את זה בשבילך! אני מעדיף להכאיב לך בלב למספר שניות מאשר שתפתח עסק או תלמד תחום בלי לחשוב אם יהיה בו צורך בעתיד ותפסיד זמן יקר ומאות אלפי שקלים! כואב לשמוע על כל בעל עסק שנכשל, לכן כדאי לחשוב היטב על כל צעד שעושים, ולתכנן כמה צעדים קדימה!

פתרון טוב יותר לבעיה – על מנת שלקוח יקנה את המוצר ממך, ולא מהמתחרים שלך, אתה חייב לתת פתרון טוב יותר לבעיה, אחרת למה שייקנו ממך!

פרסום ושיווק – בדוק כמה כסף עולה לך לגייס כל לקוח, כמה כסף יעלו לך פרסום ושיווק בתחום שבחרת, כמה כסף יעלה לך להתחרות מול המתחרים שלך והאם זה כלכלי.

האם זה שווה את המאמץ – להשקיע במוצר, שיפתור בעיה אמיתית טוב יותר מאשר המתחרים שלך, זה תהליך למידה של שנים. לאחר מכן, השקעה בפיתוח המוצר או פתיחת עסק משלך עשויות לעלות מאות אלפי שקלים או כמה מיליונים – תלוי בסוג המוצר או בעסק. לכן כדאי ללמוד על תהליך מנצח של פתיחת עסק ועל טעויות של בעלי עסקים ולקבל החלטה בהתאם.

לסיכום: אל תתעצל! למד מקצוע שיש בו ביקוש, התחל להבהיר לעצמך שאתה לא צריך להצליח, אתה חייב להצליח בחיים! התמקד בלפתור בעיה אמיתית שמציקה למגוון רחב של אנשים, התמחה בפתרון יעיל ואיכותי וצא לדרך עצמאית! הגדר לעצמך מטרה אחת – לפתור בעיה אחת יותר טוב מכולם!